Jak wyćwiczyć swoje ciało – plan ćwiczeń

Każdy mężczyzna pragnie mieć umięśnioną oraz pięknie wyrzeźbioną sylwetkę. Do uzyskania tego typu efektu doskonale jest zastosować właściwy trening obwodowy.
Jest to skuteczna metoda treningu na tzw. rzeźbę, która może być stosowana zarówno przez osoby doświadczone w treningach jak i właśnie rozpoczynające historię z treningiem siłowym. Jeśli pragniemy skutecznie wymodelować naszą sylwetkę, powinniśmy postarać się o systematyczność oraz wysoką intensywność ćwiczeń. Konieczny będzie zatem właściwy plan treningowy na rzeźbę, dostosowany do możliwości treningowych naszego organizmu, którego musimy całkowicie się trzymać.
Podczas gdy wykonujemy trening obwodowy, powinniśmy wykonywać dużą liczbę powtórzeń w serii, od 12 do 20. Powinniśmy przetrenować w czasie jednego treningu wszystkie partie mięśniowe, tego typu trening powinien zajmować co najmniej pół godziny oraz odbywać się nawet 4 razy w tygodniu, oczywiście koniecznie z jednym dniem wolnym między dobami treningowymi.
Odpowiednio skonstruowany plan treningowy na rzeźbę, to przede wszystkim praca z ciężarem swojego ciała, co jest kluczowe dla osób rozpoczynających tę formę treningu. Liczba zarówno powtórzeń w serii, liczba obwodów oraz wielkość przerw nie musi być dokładnie przestrzegana. Trzeba ćwiczyć uważnie, bowiem trening obwodowy poprzez swoją wysoką intensywność ćwiczeń, może być niebezpieczny dla początkującego i powodować nie tylko kontuzje, lecz również poważne dla zdrowia zasłabnięcia.