Jak zrobić mięśnie

Powiększenie masy mięśniowej to w wielu przypadkach klucz do doskonałej postury. Chociaż w celu osiągnięcia wybranego celu trzeba odpowiednio wpływać na organizm. Jednym z elementów jest dobrze dobrana dieta na masę mięśniową. Gdy jednak nie masz wystarczającej wiedzy warto udać się po pomoc do dietetyka lub trenera osobistego. Rzecz jasna wcześniej najlepiej zrobić przegląd żeby wziąć pod lupę wiedzę i umiejętności wybranej osoby.
Dieta na przyrost masy mięśniowej musi być bogata w białko. Dieta sprawdza się, gdy jest układana indywidualnie do potrzeb osoby trenującej, powinna zawierać odpowiednią dawkę makroskładników. Przy ustalonej właściwie diecie i treningach oczekuje się, że nastąpi przyrost masy mięśniowej bez znacznego przyrostu tkanki tłuszczowej.
W dziedzinie kulturystyki wyróżnia się dwa podstawowe okresy – czas wzrostu masy oraz następnie okres redukcji. Podczas tego ostatniego okresu redukuje się niepotrzebną tkankę tłuszczową tak, żeby odkryć mięśnie, dlatego tak ważne jest aby w czasie okresu „masowania” wystąpił przyrost przede wszystkim masy mięśniowej, a nie tłuszczowej.
Żeby doprowadzić do właściwego przyrostu mięśni ważny jest odpowiedni trening siłowy. Trening powinien być wykonywany pod bacznym nadzorem profesjonalisty. który będzie nadzorował postęp nad technicznym wykonywaniem ćwiczeń.
Odpowiedni trening powinien być tak dobrany żeby po każdej serii mogła nastąpić zaplanowana regeneracja. Cykl treningowy, który będzie tylko uwzględniał wyczerpujące treningi może doprowadzić do zniszczenia mięśni.
Podczas budowania masy mięśniowej z pomocą przychodzą różnorodne odżywki i suplementy. Pożądanymi podczas „masówki” będą: białko, aminokwasy proste oraz złożone, a z suplementów odpowiednie będą witaminy w zwiększonych dawkach czy też odpowiednich kombinacjach. Odżywki najkorzystniej będzie zażywać według porady od swojego trenera.