Odżywki na przybranie masy – jakie i dla kogo?

Ludzie, którzy trenują na siłowni, aby powiększyć swoją masę mięśniową, zazwyczaj kiedyś w końcu sięgają po różnego rodzaju suplementy które pomagają w przyroście masy mięśniowej. O ile we wstępnym stadium treningu wystarczać może po prostu doskonalsza dieta a także przyjmowanie większej liczby kalorii, to w stosownym czasie później, żeby sobie uczynić łatwiejszym zadanie, warto sięgnąć po tak zwane odżywki na masę. Mimo to ciągle należy zawsze koniecznie mieć na uwadze, oraz przestrzegają o tym zawodowi i doświadczeni bodybuilderzy, że suplementy to nic innego jak dodatki do diety i nie mogą one zastąpić wysokoenergetycznej i bogatej przede wszystkim w produkty białkowe diety.

Odżywki które pomnażają masę mięśniową mogą zawierać rozmaite substancje będące budulcem mięśni. Takie odżywki na masę z kreatyną uważane są przez naprawdę wielu bodybuilderów za najlepsze. Kreatyna bowiem intensyfikuje budowanie mięśni, powiększa ich siłę oraz wydolność. znajduje się zresztą ona także w mięśniach. Innym pewnym typem odżywek na masę są odżywki białkowe. Białko jest bowiem podstawowym budulcem mięśni ludzkich. A że dostarczyć odpowiednie ilości białka z pożywienia jest trudno, szczególnie na bardziej zaawansowanym stadium treningu, konieczne jest sięgnięcie po odżywki białkowe. Są to najpopularniejsze z odżywek na masę i nie ma chyba żadnego ćwiczącego, który ich nie stosuje. Białkowe odżywki na masę występują jako tzw. matriksów, izolatów bądź hydroizolatów.
Na późniejszym stadium ćwiczeń warto zdecydować się na suplementy cukrowo-białkowe, czyli tzw. gainery, ale te zachwalane są już na wyjątkowo późnym stadium albo przy szybkim metabolizmie. Stosowanie odżywek na masę warto opcjonalnie zasilić specyfikami z witamin i minerałów.