Jak zacząć biegać

Większość z nas w wolnym czasie lubi leniuchować. Najczęściej przesiadujemy przed komputerem albo telewizorem, jedziemy samochodem na zakupy do galerii handlowej, lub ostatecznie spędzamy czas w kinie lub teatrze. Niestety, taki tryb życia prowadzi do różnych problemów zdrowotnych z biegiem czasu. Aby organizm funkcjonował sprawnie potrzebuje działania. Korzystna jest jakakolwiek aktywność fizyczna, a niezwykle modne i popularne w ostatnich latach stało się praktykowanie biegania.
Biegać każdy jest w stanie. Nie potrzebujemy do biegania żadnego specjalistycznego ekwipunku. Wystarczy zaopatrzyć się w wygodne obuwie i już możemy doświadczać tej formy aktywności fizycznej. W przeciwieństwie do na przykład jazdy rowerem lub na wrotkach, nie potrzebujemy najpierw kupować drogiego sprzętu. Niemniej jednak nie powinno się oszczędzać na butach do biegania. Dobrze jest wziąć te z wyższej półki, nie tylko ze względu na komfort użytkowania. Niezwykle ważna jest ochrona stawów kolanowych i obszarów kostki. Właściwa amortyzacja w biegowych butach jest tutaj kluczem do sukcesu.
Nie zapominajmy również, iż aktywność fizyczną należy rozważnie dawkować, szczególnie na początku. Nie próbujmy w pierwszych tygodniach naśladować maratończyków, bo skończy się to przetrenowaniem oraz szybkim zniechęceniem do dalszego uprawiania tego cudownego sportu. Szczególnie jeśli wcześniej prowadziliśmy siedzący tryb życia, wchodźmy w aktywność fizyczną powoli, etapami. Unikniemy dzięki temu nie tylko przetrenowania, ale również potencjalnych kontuzji.